ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК
Жити зараз
думати про майбутнє

Портал про нерухомість №1 в Харкові

У харківських новобудовах залишається все менше вільних квартир

16 Вересня 2013 г.

Кількість квартир, виставлених на продаж забудовниками Харкова, в третьому кварталі 2013 року скоротилася на 14% в порівнянні з другим кварталом поточного року. Про це повідомили фахівці служби маркетингу компанії ХАН. Настільки помітне «вимивання» квартир в нових будинках ріелтори пов'язують із зростанням цін житла на вторинному ринку. «Підвищення середньої ціни, яку ми спостерігали в третьому кварталі поточного року на вторинному ринку житла, склало еквівалент 15 доларів США за квадратний метр. Тоді як підвищення цін на первинному ринку склало еквівалент 11 доларів за метр. Саме ця різниця і послужила рушійною силою, яка перенаправила частина покупців з вторинного ринку на первинний », - повідомила керівник компанії ХАН Світлана Якимова.

Різниця в ціні первинного і вторинного житла є основним, але не єдиним фактором, що стимулює інтерес до квартир в нових будинках, вважає експерт. На думку Світлани Якимової, до покупки житлоплощі покупців підштовхнули побоювання, що виникли на тлі введення нових правил оцінки нерухомості, а також обмежень за готівковими розрахунками. «Покупців лякала невідомість. На той момент ніхто не знав, як на нововведення відреагує ринок, наприклад, чи зможуть нотаріуси оформляти угоди і якими будуть банківські комісії? Активізація попиту чітко простежувалася в липні і найбільш яскраво проявилася в серпні: за останній тиждень цього місяця було завершено 39% всіх серпневих угод », - зазначила експерт.

Вона також додала, що в третьому кварталі 2013 року 78,6% покупців набували квартири в нових будинках для проживання, тоді як 21,4% - для подальшого продажу або здачі в оренду. При цьому з точки зору розташування, найбільш затребуване було Олексіївське напрямок. Бажання придбати квартиру на Олексіївці виявили 25% від загального числа покупців. Друге місце в рейтингу географічної популярності зайняли центральні райони Харкова - 15%. І замикає трійку Салтівське напрямок, якому віддавали перевагу 13% покупців.