ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК
Жити зараз
думати про майбутнє

Портал про нерухомість №1 в Харкові

Нова система реєстрації громадян

24 Листопада 2014 г.

Хотіли, як краще, вийшло, як завжди: нова система реєстрації громадян за місцем проживання створює черги і несе ризики для продавців і покупців житла.

Запроваджена з 1 жовтня 2014 року процедура реєстрації громадян за місцем проживання є неефективною, кажуть фахівці ринку нерухомості. За словами ріелторів, Центри адміністративних послуг, які сьогодні виконують функції «прописки-виписки», фактично не готові до цієї роботи. «Нова процедура - це проект 2012 року. І розроблялася вся система для роботи в електронному вигляді, тобто слід було створити єдині електронні бази даних, відповідне програмне забезпечення, навчити персонал, і так далі. Все це дійсно дозволило б здійснювати реєстрацію або зняття з реєстрації за місцем проживання згідно з регламентом: в один день в одному місці. Але технічно центри адміністративних послуг виявилися до цього не готові. І сьогодні громадяни змушені повністю виконувати колишню процедуру, а на додачу до цього вистоювати черги в центрах адмінпослуг, роль яких фактично звелася до того, щоб поставити свою «галочку» в документах, оформлених в рамках колишньої процедури », - повідомила керівник компанії ХАН Світлана Якимова.

На думку експертів, оптимальним рішенням даної проблеми є повернення до колишньої системи реєстрації до тих пір, поки не буде створена технічна база для реалізації нової процедури. «Колишній механізм реєстрації можна назвати зручним і ефективним, але він працював чітко, черги були відсутні і витрати по часу були абсолютно прогнозованими. Однак включення в цей механізм нового і, при цьому, абсолютно непотрібного учасника ускладнює і без того непросту ситуацію, що склалася на ринку нерухомості. Ось реальний приклад, цитата людини, який оформляв реєстрацію: «Ми прийшли вранці і зайняли чергу 80-ми. Пощастило, що людина, яка стояла в черзі 40-м, йшов і запропонував нам зайняти його місце. Вистояли цілий день, і на нас прийом закінчився », - каже Світлана Якимова.

Керівник компанії ХАН також додала, що відсутність належної технічної бази в роботі нової процедури несе ризики для учасників угод з нерухомістю, оскільки збільшує ймовірність виникнення помилок. «Через те, що між Центрами адмінпослуг і паспортистами відсутня оперативний технічний обмін інформацією, може виникнути, ситуація, при якій, наприклад, в довідку про склад сім'ї, яка видається паспортистами і надається нотаріусу при посвідченні угоди купівлі продажу, не внесуть неповнолітнього члена сім'ї , який був прописаний через Центр адмінпослуг », - зазначила Світлана Якимова. І додала, що подібні помилки чреваті для продавців і покупців серйозними проблемами, аж до визнання угоди недійсною.

Довідка: Компанія ХАН входить в п'ятірку найбільших агентств Харкова. Є автором методик щодо з'ясування потреб клієнта і ефективному вирішенню завдань в рамках покупки, продажу, оренди житлової та комерційної нерухомості, а також аналізу ринку. Має у своєму розпорядженні 17-річним досвідом надання ріелторських послуг.